DOMÁCE ÚLOHY

obr: DOMÁCE ÚLOHY

V tomto priečinku nájdete domáce úlohy. Každý kto chce niečo dosiahnúť si nájde 15 - 30 min nato, aby si to nacvičil a vyskúšal, veď treba pracovať aj pomimo. Prosím rodičov, aby mi na e-mail poslali 20 sekundové video /nácvik úlohy/ natočené mobilom... rád ich budem sledovať a dúfam, že ich budem dostávať pravidelne čo najviac. email- tlintner51@gmail.com   Chalanom to uľahčí prácu a zlepší individuálny rast...

 

1.úloha: Kompenzačné cvičenia.

Kompenzačné cvičenia sú pri športoch nevyhnutnosťou. V správnom „poradí“ by to malo vyzerať tak, že kompenzačný tréning začneme uvoľňovaním menej pohyblivých kĺbov a stuhnutých svalov. Nasleduje natiahnutie a posilnenie oslabených svalov. Býva to aj tak, že viaceré uvoľňovacie cviky určitý sval zároveň natiahnu, iný sval posilnia.Pokiaľ by boli zanedbané kompenzačné cvičenia, mohlo by dôjsť k funkčným poruchám svalov. Vhodným kompenzačným cvičením pri behu je plávanie. Uvoľňuje a zároveň posilňuje potrebné svaly. Vhodná je aj joga, pilates, core cvičenia.Core označuje svaly, ktoré sú uložené pod povrchovým svalstvom. Core posilní a precvičí stred tela – brušné svaly, ale aj vzpriamovače chrbtice či panvové dno. Cvičenie má veľa výhod pre každého športovca. Core pomáha správnemu držaniu tela, zlepšuje fyzický výkon, rovnováhu, pomáha vybudovať brušné svaly, zlepšuje vyváženosť postavy, preventívne zabraňuje bolesti chrbta, krčnej chrbtice, preventívne zabraňuje bolesti veľkých kĺbov, spevňuje panvové dno.

Každý večer cca 20 minút robiť kompenzačné cvičenia. Krátke video poslať na mail. Posielam pár linkov s kompenzačnými cvičeniami.

https://www.youtube.com/watch?v=qHhyfr0_dM4

https://www.youtube.com/watch?v=wLbVFARXZf0

https://fkmdnv.sk/pre-rodicov/kompenzacne-cvicenia-pre-futbalistov/m58